sobota 6. dubna 2024
















Rodiště Buddhy

Z tohoto místa,na které jsem se moc těšila,jsem byla malinko rozčarována.Město,které je nejdůležitějším poutním místem se doslova topí v odpadcích a  největší chudobě z celého Nepálu co jsme viděli.Ano,Nepál je celkově pokryt odpadem,což je velká škoda,protože tak nádherná země a příroda si to nezaslouží.Ale tady je bohužel chyba v lidech.Nechci samozřejmě nikoho soudit,ale upřímně mi to bylo nesmírně líto.
Významné místo označené strohým nápisem,kam se vydat k jezírku,kde porodila královna Mája,jsem už pozorováním okolí Lumbini nějak rozdýchala.Avšak samotný chrám,jezírko,strom a Ašokův sloup byl ale velkolepý,že okolí a hluk hinduistů z Indie v místním parku,jsem přestala vnímat.Zážitek to byl opravdu krásný po všech stránkách a nelituji ani našeho nejhoršího přejezdu z celé naši pouti po Nepálu,k tomuto posvátnému místu.Vše bylo,jak mělo být.
Namasté






 

Žádné komentáře:

Okomentovat